W bieżącym roku szkolnym przystąpiliśmy po raz kolejny do programu Szkoły Myślenia Pozytywnego. Dziękujemy Fundacji za otrzymany certyfikat jak również pomoce do realizacji zadań m.in. drukarkę firmy EPSON oraz materiały szkoleniowe.
W ramach współpracy w bieżącym miesiącu został rozesłany do rodziców link na wydarzenie „Co warunkuje właściwy rozwój językowy dziecka?”
We wrześniu Temat przewodni to: Budowanie zintegrowanego zespołu klasowego i tworzenie klimatu szkoły sprzyjającego zdrowiu psychicznemu.
W zajęciach wzięły udział wyłącznie polskie 4 klasy Szkoły Przysposabiającej do Pracy.
Podczas zajęć koncentrowaliśmy się na budowaniu pozytywnych relacji, lepszym poznaniu się, rozwijaniu umiejętności mówienia o emocjach swoich i innych oraz poznawaliśmy sposoby regulowania emocji. Ćwiczyliśmy uważność wykorzystując do tego nasze zmysły.
Podczas pracy korzystaliśmy z udostępnionych przez Fundację Edukacji Pozytywnej materiałów edukacyjnych „Razem raźniej”.
W trakcie spotkań:
-określaliśmy własne samopoczucie,
-tworzyliśmy projekt własnego paszportu,
-graliśmy w gry integrujące klasę,
-ćwiczyliśmy uważność,
-rozmawialiśmy na temat tego co nas łączy a co dzieli,
-rozpoznawaliśmy swoje supermoce (mocne strony),
-rozmawialiśmy o ludziach z całego świata o ich charakterystycznych cechach, zainteresowaniach potrzebach,
-rozmawialiśmy o tym, co człowiek może czuć w różnych sytuacjach społecznych – wchodziliśmy „W cudze buty”,
-poruszyliśmy temat przyjaźni i wymienialiśmy ważne cechy przyjaciela
-czytaliśmy opowiadanie „Ta nowa”, odpowiadaliśmy na pytania do tekstu
-uczyliśmy się okazywania wdzięczności
W dniu 17.09.2022r.(sobota) dwóch nauczycieli z naszej placówki wzięło udział w 4-godzinnych certyfikacyjnych warsztatach online przygotowanych przez Fundację Instytut Edukacji Pozytywnej. Spotkanie koncentrowało się na 4 aspektach wdrażania działań międzykulturowych w środowisku szkolnym z uwzględnieniem specyfiki pracy z uczniami i uczennicami z Ukrainy:
- Aspekt 1. Troska
- Aspekt 2. Sprawiedliwość i uczciwość
- Aspekt 3. Środowisko sprzyjające procesom uczenia się
- Aspekt 4. Przewidywalność
W czasie spotkania nauczyciele zapoznali się z:
- zasadami budowania relacji z uczniami i uczennicami oraz rodzicami w środowisku międzykulturowym;
- kwestiami związanymi z syndromem “zmęczenia współczuciem”
- możliwościami wdrażania rozwiązań opartych na pracy projektowej jako sposobem na integrację uczniów i uczennic z Ukrainy i z Polski;
- zasadami podawania instrukcji i informacji zwrotnej w środowisku międzykulturowym i wielojęzycznym;
- zasadami pracy z uczniami i uczennicami doświadczonymi traumą.